דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להרגיש את ריח העצים - בתוך הבית 

מאת    [ 16/05/2012 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 1713 פעמים ]

להרגיש את ריח העצים – בתוך הבית

בשנים האחרונות הפכו דקים לאחד מפתרונות העיצוב המושלמים לבית ולמרחבים הציבוריים השונים. רואים אותם כמעט בכל מקום, החל מחדרי ילדים, מרפסות מסוגננות וכלה במתחמים ענקיים העשויים כולם מעץ ועליהם פרושים בתי עסק, מסעדות ובתי קפה. המגמה החדשה והמעוצבת החלה את דרכה לפני מספר שנים, אז מצאו בעץ מרכיב המשרה אווירה חמימה, נעימה ומשפחתית לאלו הנמצאים בקרבתו. מהר מאד הבינו את יתרונותיו של העץ ממנו עשויים מתחמי דקים, אשר הפכו כמעט לסימן היכר בתרבות העיצוב החדשה.

דקים – בחדר הילדים ובטיילת השכונתית  

את משטחי העץ המרהיבים אנחנו פוגשים לא רק בבית. מלבד מרפסות השמש, הגינות הפרטיות וכמובן חדרי הילדים אשר הפכו לאחד מהמתחמים היותר נעימים וחמימים בבית, ניתן למצוא דקים גם בהליכה מחוץ לבית. קחו לדוגמה את מתחם נמל תל אביב אשר בשלוש שנים האחרונות קיבל פנים חדשות, כשמרבדי דק נפרשו בכל השטח והפכו את צורתו וחזותו של הנמל לכאלו המזכירים מתחמים מעוצבים מאירופה. בכך התחלף הריצוף המשעמם והחד גוני של הנמל למשטחי דקים מלאי גוון אשר הצעידה עליהם מנעימה את הדרך.

בוחרים דקים – בוחרים עץ

כאמור, דקים מורכבים בעיקר מעץ, אולם גם לעץ יש מספר סוגים אשר מתאימים כל אחד לסוג המשטח והמתחם בו אמור הדק להיות. לכל זה תוסיפו את איש המקצוע, אשר יתקין עבורכם את הדק. במקרה של המתקין, מומלץ לבדוק היטב לפני שבוחרים, כי בכל זאת מדובר בחומר אשר לא כולם יודעים לעבוד איתו, והתוצאה אשר בסופו של דבר תתקבל תלויה בו. ישנם מספר סוגי עצים המתאימים דקים, החל מעצי אורן הנחשבים לרכים יחסית וכלה בעצים הקשים: עצי אירוקו, האיפיאה והבורמזי.

היצירתיות דקים

בחדרי ילדים, במרפסות וגם בגינות הפרטיות אתם יכולים לפתח יצירתיות ולהוביל את יד דמיונכם אשר תהפוך כל בית שיש בו משטחי דקים למיוחד במינו. כך למשל, במידה ויש לכם ג'קוזי, תוכלו לעצב את המדרגות אליו בציפוי עץ שייראה כמשטח דק לכל דבר. כך ניתן גם לעשות עם שבילי מדרגות לבתים פרטיים, אדניות מעוצבות, וכן גם דקים למרפסות הממוקמות בקומות העליונות של הבית.

למעשה הדקים נבדלים ביניהם בסוג העץ ממנו הם מותקנים. למעשה זהו המרכיב שמשפיע על המחיר וגם על המראה כמובן. במקרה של דקים לגינה, מומלץ לבחור בסוג עץ חזק ועמיד אשר יעמוד בפני נזקי מזג האוויר, הן בפני השמש בקיץ ומפני הגשם בחורף. דק עשוי עץ אורן הוא סוג הדק הנמכר ביותר בישראל זאת בשל מראהו הטבעי. עץ איפיאה הוא העץ השני ממנו עשויים דקים רבים ונחשב לשני בפופולאריות הישראלית.  עץ אורן הינו העץ השלישי בפופולאריות הוא נחשב לעץ רך נוח יותר להתקנה ולחיתוך ויש לבצע הליך של חיטוי לפני התקנתו וצביעתו שכן הוא חשוף לפגעי מזיקים שונים. 

תודה רבה,
כמיסה מחסן עצים
כפר יעב"ץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב